Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

dinsdag 19 juli 2011

Vijf tips voor in een boekenwinkel! #1


Het probleem aan boekenwinkels is altijd dat je te veel leuke boeken ziet! Waardoor ik zo een aantal uur zoet ben om alles te bekijken en te bedenken welke boek(en) ik mee zou nemen. Zo heb ik wel eens ruim twee uur in de sleghte door gebracht omdat ik alle Engelse boeken wilde bekijken! Maar ook deels omdat ik natuurlijk weer eens niet kon kiezen. Na deel één & twee gehad te hebben van tips voor boeken mee te nemen op vakantie volgen hier de volgende vijf tips om een boek(en) uit te zoeken in een winkel!


1)  Maak een wishlist en koop alleen maar boeken van deze lijst
Iedereen heeft wel boeken op zijn/haar lijst staan die je graag binnenkort wilt lezen. Stel eens zo'n lijst op en spreek met jezelf af dat je alleen maar boeken van deze lijst mag kopen! Natuurlijk kan je bijvoorbeeld ook doen dat je eerst 3/4 boeken van deze lijst moet kopen + lezen voordat je pas weer een random boek mag kopen!

2) Koop een hele boeken serie
Natuurlijk hoef je dit niet in één keer te doen, maar je kan besluiten om eerst een hele serie te lezen voordat je over gaat op andere boeken.

3) Laat je een boek aanbevelen
Heeft je moeder/vriendin of iemand anders wel eens over een boek wat jij echt zou moeten lezen? Koop dit boek een keer zonder er bij na te denken of je het we leuk lijkt, en misschien verrast dit boek je nog wel een keertje! Natuurlijk kan je het altijd nog lenen van die gene, scheelt ook weer (een hoop) geld!

4) Ga niet naar een boekenwinkel maar shop online
Zo heb je meteen ook alle tijd van de wereld om een boek uit te kiezen! Je kan er zolang als je wilt over doen en eventueel je boeken op een verlanglijstje zetten. Natuurlijk is shoppen online ook niet altijd leuk want snuffelen in een boekenwinkel heeft ook altijd wel iets!

5) Ga helemaal niet naar een boekenwinkel..
Maar lees je favoriete boek weer eens een keer opnieuw! Of dat ene boek wat je eens voor je verjaardag hebt gehad maar nog nooit hebt gelezen..

Dit waren die vijf tips voor deze keer weer! Snel zullen er nog tien volgen, mits jullie dit natuurlijk leuk vinden!

9 opmerkingen:

  1. Als ik een favoriete serie heb, probeer ik daar wel alle boeken van te hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spr Mooi blogi! Hoe heb je dat plaatje naast je titel gekregen? Vind dat erg gaaf en zou het zelf ook wel willen.. :$

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Luc Dankjewel :D! Bedoel je mijn logo? Dat heb ik gewoon gemaakt met Photoshop :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tips weer! Ik ga bewust niet naar reguliere boekhandels, omdat ik toch al weet dat ik niet het geld heb voor die boeken. :) Voor mij helpt het om een contant bedrag in mijn portemonnee te hebben, dan kan ik me nog wel een beetje inhouden als ik in de Slegte ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goede tips!! Vooral omdat ik boeken lezen echt superleuk vind, maar nog niet zo een pro ben erin. Laat me veel boeken aanbevelen en koop ze meestal online. Als ik in een winkel sta, ben ik al snel verdwaald :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik heb een lijstje met boeken die ik nog moet kopen. En dan denk ik: "Nee, Zora, eventjes niet. Je moet er nog zoveel lezen."
    En dan koop ik die week erna toch een boek die niet eens op mijn lijstje staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het goede tips! Maar ik heb wel dat als ik in een boekenzaak loop, dat ik veel te veel mee neem, of niks kan vinden.
    En mijn online wishlist is echt HUGE!! En die groeit ook constant, maar ipv eerst die lijst leeg te maken, bestel ik weer andere. Gewoon, omdat er zoveel geweldigs is.

    BeantwoordenVerwijderen