Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 3 november 2011

Auteur van de maand November!


Het is begin november wat natuurlijk betekend dat het weer tijd is voor een nieuwe Auteur v/d maand! Elke maand zal ik een schrijfster of schrijver uitkiezen die dan voor de aankomende maand auteur v/d maand is. Natuurlijk mogen jullie mij ook met ideeën mailen want ik ken natuurlijk niet iedereen!

De schrijfster van de maand juni is geworden...
P.C Cast & Kristin Cast!

Ik kwam in aanraking met de boeken van deze twee damens toen ik een paar jaar geleden in Londen was samen met vriendin Nina. Ik zag toen de serie The House of Night staan maar besloot uiteindelijk de eerst twee delen niet mee te nemen. 'Ze zijn vast niet hier te koop' zei ik en liet ze liggen. Natuurlijk zag ik ze een paar weken later toch in de Nederlandse winkels liggen. Uiteindelijk ben ik pas op aanraden van Nina afgelopen Juni pas begonnen met het lezen van deze boeken..


Maar wie is zijn P.C Cast & Kistin Cast nou precies?
P.C Cast & Kristen Cast zijn zoals je misschien al bedacht hebt familie van elkaar. Moeder en dochter om precies te zijn. Voor dat P.C Cast samen met haar dochter ging schrijven heeft ze eerst zelf boeken geschreven zoals de Goddess Summoning and Partholon series.

In 2005 besloot ze om samen met haar dochter The House of Night boeken serie te gaan schrijven. Volgens P.C Cast komt het idee van de House of Night series van haar agent, wie het thema vampire finishing school voor stelde. Wanneer je namelijk 'gemarked' bent moet je zo snel mogelijk naar een House of Night in de beurt aangezien je nog niet volledig vampier bent. Tijdens de jaren de je op The house of night zit is het de bedoeling dat je transformerd in een volledige vampier. Gebeurd dit niet ga je dood...


LEES DE BOEKEN ALS JE...Eens een serie wilt lezen over vampiers in de normale wereld. Waar ook wel eens bekende namen van acteurs langs komen die ook vampier blijven te zijn. Verder is dit ook een leuk boek voor jou als je een beetje geintereseerd bent in hekserij/wicca want dit komt hier ook zeker in voor!
LEES DE BOEKEN NIET AL JE...Eigenlijk best wel simpel, als je al het bovenstaande wat ik net noemde niet leuk vind.

4 opmerkingen:

  1. Wat grappig! Ik heb hem juist in London gekocht :D Want daar waren ze toen in de aanbieding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken de boeken, maar ik heb er nog geen gelezen. Maar nu ik zal bovenaan mijn lijstje gaan zetten, haha :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet zo into fantasy, maar wel heel cool dat dochter en moeder samen een boek schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen