Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 30 juni 2011

''Maar welk boek(en) moet ik nou mee nemen?'' #1


Ken je dat? Je gaat op vakantie maar je kunt maar niet beslissen welke boeken je mee neemt. Het liefste stop je natuurlijk heel je boekenkast in je tas in plaats van al je kleren en andere dingen. Wat natuurlijk helaas niet gaat lukken. Om jullie te helpen met boeken uit te kiezen volgen hieronder een aantal tips!

1. Stel je zelf een limit van het aantal boeken
Wanneer je veel boeken mee wilt nemen als je op vakantie gaat kun je jezelf ook een limit opstellen. Door tegen jezelf te zeggen dat je bijvoorbeeld maar 3 boeken mee mag nemen. Dit maakt het kiezen misschien al een stuk simpeler!

2. Neem alleen nieuwe boeken mee
Ben jij iemand die steeds maar nieuwe boeken koopt maar nog steeds een stuk of 5 ongelezen boeken in je kast hebt staan? Neem dan eens je nieuwe boeken mee op vakantie! Zo worden deze boeken ook eens gelezen en is het kiezen plotseling een stuk makkelijker!

3. Neem het volgende deel van een serie mee
Ben je op dit moment een serie aan het lezen en ga je binnenkort op vakantie? Stel het dan uit om het volgende deel van de serie te halen en koop deze 1 a 2 dagen voordat je op vakantie gaat en neem deze mee. Natuurlijk kan je ook bijvoorbeeld een aantal delen kopen en deze mee nemen op vakantie!

4. Neem een paar dikke boeken mee en wat dunnere boeken
Zo heb ik zelf bijvoorbeeld het boekje van The tales of beedle the bard , deze neem ik dan ook vaak mee op vakantie. Dus zoek een dun boekje met verschillende korte verhalen. Zo heb je toch nog iets kleins te lezen en het is ook niet zo zwaar in je tas!

5. Koop een E-reader
De makkelijkste manier om zoveel mogelijk boeken mee te nemen op vakantie. Het is licht en makkelijk! Al zou ik zelf niet zo snel een e-reader kopen aangezien ik het stiekem een stuk leuker vind om een echt boeken in houden te hebben.

Dit waren de tips voor deze keer!
Volgende week voordat ik zelf op vakantie ga zal ik nog een aantal tips opschrijven en met jullie delen!

3 opmerkingen:

  1. No way dat ik ooit een e-reader ga kopen, bah!

    Maar ik neem altijd heel veel boeken mee, omdat ik ook snel lees. Normaal gaan we naar Italiƫ en dat is zo'n relaxvakantie weet je wel, maar vorig jaar en nu gaan we naar Engeland,veel lopen en dorpjes bezoeken, dus heb ik minder tijd om te lezen. Maar ik neem alsnog veel boeken mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips Laura! Helaas ga ik deze zomer niet op vakantie. :( Achja, in ieder geval hoef ik dan niet de keuze te maken welke boek ik mee mag nemen op reis!
    Mijn tip, als ik die toe mag voegen: als je speciaal boeken gaat kopen voor de vakantie, zoek dan vooral pockets. Bij de Bruna's op treinstations verkopen ze vaak een aardig diverse selectie boeken in pocket-vorm. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Never ever ga ik een e-reader kopen of ook maar aanraken. Dat voelt als verraad tegenover mijn precious boeken :)
    Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen