Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

dinsdag 28 juni 2011

Recensie: The tales of Beedle the Bard

Al dagen wil ik graag een leuke recencie voor jullie schrijven, maar eerlijk gezegd heb ik de laatste paar weken geen boeken meer gelezen. Deels omdat ik wacht tot dat ik volgende week weer verder kan gaan met het volgende deel in the house of night series en deeld omdat het op dit moment zo ontzettend warm is! Daarom zal het blogje misschien ook een klein beetje raar lopen, maar concentreren met dit weer is niet bepaald fijn. Maar goed deze volgende korte recensie gaat dus over een boekje wat onderdeel is van de Harry Potter series, en dan vooral van het laatste boek..

The tales of Beedle the bard verteld niet één verhaal maar vijf verhalen! Waarvan sommige dus in het laatste boek wordt genoemd en één van deze verhalen wordt zelfs in het boek gebruikt namelijk: The tales of the three brothers. De Potter fans onder ons weten natuurlijk dat dit verhaal gaat over de Reliek van de Dood waar de het laatste deel om draait. Het boekje is dus verdeeld in vijf verhalen die allemaal ook verschillende tekening hebben. Na elk verhaal heb je ook nog een aantal blz. van Perkamentus notities waarin hij het verhaal toelicht en eventueel andere dingen.

Zelf vind ik dit kleine boekje ontzettend handig! Deels omdat het korte klein verhalen zijn en het prima weg leest. Wanneer ik twijfel over boeken die ik mee wil nemen naar bijvoorbeeld vriendje of op vakantie neem ik vaak deze ook mee, aangezien ik dan toch iets kort en kleins te lezen heb als ik daar zin in heb!

The tales of Beedle the Bard is verkrijgbaar in het Engels en in het Nederlands
Nogmaals sorry voor een waarschijnlijk vaag blogje! Blame de warmte maar!

3 opmerkingen: