Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

vrijdag 22 juli 2011

Recensie: Halo

Halo doet mij een klein beetje denken aan Twilight, temiste kwa personen en kwa verhaal. Zo heb je in Twilight de vampieren en de normale mensen. In Halo heb je de Engelen en de normale Mensen. Zo ook is er hier de vergelijking van de liefde. Vampier wordt verliefd op mens en in Halo wordt Engel verliefd op een mens. Wat in beide series not done is. Want dit gaat namelijk de regels in. Niet te min was Halo een ontzettend leuk boek en ik heb er van genoten!

HET VERHAAL
Halo gaat over de drie engelen Gabriel, Ivy en Bethany die naar het saai stadje Venus Cove. Zij worden naar de aarde gestuurd om de bewoners Venus Cove weer op het rechte pad te brengen en het geloof in elkaar. Voor Bethany is dit haar eerst missie op aarde, in tegenstelling van Gabriel en Ivy. Zij zijn namelijk wel vaker op dit soort missies gestuurd. Beide verlangen veel naar huis terwijl Bethany ontzettend geinteresseert is in de mensen op aarde. Het liefste wil zij alle tiener dingen mee maken. Dit gaat tegen afkeuring vaan haar Boer en Zus in, langzaam maar zeker laten hun haar meer los.

Zo gaat Bethany naar school en raak ze bevriend met Molly, die op haar beurt haar uitnodigd voor een avond beauty stuff. Wat uiteindelijk uit draait in het een feest. Aangezien Molly's ouders een weekendje weg zijn. Beth haar eerst levenservaring, dronken worden op het feest. Gelukkig is daar Xavier Woods die haar weer veilig naar huis brengt.

Xavier Woods is in dit verhaal de 'mens' waar Bethany verliefd op wordt. In het begin raad Molly het af om genegenheid ben hem te zoeken. Hij heeft namelijk pas zijn vriendin verloren die vast zat in haar eigen huis toen deze afbranden, ze waren zelfs verlooft. Wonder boven wonder valt Xavier toch voor Bethany, maar of dit nou zo'n goed plan is...

WAT IK VAN HET BOEK VOND
Naast een aantal slechte recensies die ik gelezen heb over het boek moet ik zeggen dat ik het erg leuk geschreven vond! Het boek is eigenlijk een beetje in drieën gedeeld. Zo heb je in deel één dat de drie op aarde komen en beginnen te wennen aan het menselijke leven. In deel 2 groeien Bethany en Xavier meer naar elkaar toe en verteld ze ook wat ze eigenlijk echt is. In deel 3 gaat het natuurlijk helemaal fout, want verliefd worden op een mensen heeft ook zijn gevolgen. Het enige wat ik jammer vond was het openen einde. Maar na even gegoogeld te hebben las ik dat Halo het eerste deel is van een nieuwe serie, dus laat dat tweede boek maar komen!

Halo ligt in verschillende boekenwinkels zoals Bruna of de Paagman.
Verder is het boek ook te bestellen bij bol.com in het Nederlands en het Engels.

Ik ga de komende tijd even proberen verschillende vormen van Recensies te schrijven om te kijken wat mij het beste bevalt! Tips zijn dan ook zeker welkom want ik ben hier nog niet echt heel goed in!