Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

dinsdag 5 juli 2011

''Maar welk boek(en) moet ik nou mee nemen?'' #2



Morgen is het zover, ik ga lekker een aantal dagen weg met twee vriendinnen! En zoals ik al in het vorige blogje zei zou ik nog een aantal tips voor jullie verzamelen, want boeken uitzoeken voor vakantie is nog best moeilijk. Wat ik vooral zeg uit eigen ervaring, zelf heb ik er namelijk al moeite mee als ik een weekend weg ga en misschien helemaal geen tijd heb om te lezen! Maar goed op naar de volgende vijf tips!

1. Doe het spelletje ienemienemutte.
Dit kennen we denk ik allemaal wel van vroeger, neem een stapel boeken die je graag mee wilt nemen en leg deze naast elkaar. Natuurlijk moet je wel even bepalen hoeveel boeken je mee wilt nemen en speel dan het spelletje ienemienemutte!

2. Koop boeken op je eind bestemming.
Als eerste is het natuurlijk een leuk souvenir, een boek uit een ander land! Laat dus al je boeken thuis en kijk rond bij de plaats waar je de vakantie verblijft en koop daar een aantal nieuwe boeken

3. Neem alleen een aantal tijdschriften mee.
Als eerst schilt dit natuurlijk een hoop gewicht in je koffer, want een tijdschrift wegen een stuk lichter dan een aantal boeken. Natuurlijk is dit ook handig voor die aantal ongelezen tijdschriften!

4. Laat iemand anders je boeken uitkiezen en inpakken.
Ga je op vakantie met je ouders/vriendinnen/vriend? Laat iemand van hun je boeken uitkiezen en natuurlijk inpakken! Zo heb je ook nog eens een leuke verrassing wanneer je op je vakantie bestemming eindelijk mag zien welke boeken er voor je uit gekozen zijn! Misschien ook leuk om eens te testen of de gene met wie je weg gaat je echt goed kent?

5. Neem helemaal geen boeken mee!
De laatste tip voor nu, helemaal geen boeken mee nemen maar doe eens gezellig een spelletje of ga op avontuur in de stad waar je deze keer verblijft! Want een keer niet lezen en geen stress hebben over het uitzoeken van boeken moest vast ook een keer fijn zijn! Al zou ik altijd wel een boek(en) mee willen!

Bij deze wil ik iedereen nog een fijne week toe wensen en hopelijk als ik terug kom heb ik een leuke verrassing voor jullie!

2 opmerkingen:

  1. Je bent vast al vertrokken, maar een hele fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik neem altijd én tijdschriften én boeken mee haha :P.

    BeantwoordenVerwijderen