Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

dinsdag 26 juli 2011

Vijf tips voor in een boekenwinkel! #2



Na deel één van deze vijf tips moest er natuurlijk ook nog een deel twee komen! Helaas ben ik nu wel door mijn onderwerpen voor tips hen. Dus heb jij nog een leuk onderwerp voor tips? Laat je dan vooral horen want ik vind het ontzettend leuk om deze tips te schrijven & te verzinnen!



1) Ga naar een rommelmarkt of braderie!
Vindt je boeken in een winkel veelste duur? Neem dan eens een kijkje op een rommelmarkt of braderie! Hier kun je vaak voor weinig geld al aan leuke boeken komen. Natuurlijk kun je ook een kijkje nemen op marktplaats of misschien in de tweede hands winkel bij jou in de buurt?

2) Neem een boek uit de top ... 
In welke winkel je ook komt er ligt altijd wel ergens een bepaalde top 10 of top 20. Je kan het volgens mij zo gek bedenken. Neem dus eens een keertje een boek mee uit deze top! Misschien kan dit boek je nog wel eens een keer verrassen!

3) Laat je een boek aanbevelen door de verkoop(ster)

Deze weten jou precies te vertellen welke boeken nu in de 'mode' zijn en welke misschien wel heel goed bij jou passen! Denk je het toch niet leuk te vinden het boek wat zij/hij aan jou geeft? Dan kan je natuurlijk altijd beslissen om hem niet te nemen, maar iets nieuws proberen is ook altijd leuk!

4) Lees eerst al je ongelezen boeken voordat je een nieuw boek gaat uitzoeken in de winkel
Dit zou een goede tip voor mij zijn. Ik heb namelijk zeker wel 10 boeken in mijn kast staan die ik nog nooit gelezen heb of nooit helemaal uit gelezen omdat ik er moeilijk door hen kwam! Ben jij ook iemand die altijd veel boeken koopt maar ze daarna eigenlijk niet leest? Probeer dit dan eens een keer uit!

5) Koop helemaal geen boeken meer en zoek een nieuwe hobby

Maar wie wil dit nou?

8 opmerkingen:

  1. Goede tips! Ik kijk ook altijd bij de top 10 of top 20. Ik koop echt elke maand 2 boeken ofzo, ik ben een echte boekenwurm. Zeker in de vakanties :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nummer 4 is een goeie! Ik heb ook nog zooooveel ongelezen boeken staan en die stapel groeit nu alleen maar :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwe hobby is geen optie. Wie wil dat nou?? ;) Nog een andere tip is het tijdschrift Boek magazine. Staan erg veel leuke boeken in - oude en nieuwe titels. Zo ontdek je weer nieuwe schrijvers! Te vinden in... de boekhandel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS: zeker meenemen voor als je op vakantie gaat! Nog even wachten voor 't augustus is.. maar alvast veel plezier :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tips, al ben ik het helemaal niet eens met tip 5 ;) Ik heb nu ook even een stop in boeken kopen aangezien ik schandalig veel boeken in mijn kast nog niet gelezen heb. Veel ervan heb ik wel nog maar net gekregen, maar toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk bijna altijd bij de top voor leuke nieuwe boeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Tip 5 is geen optie xD

    BeantwoordenVerwijderen