Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 28 juli 2011

Postcrossing: Mijn eerste vijf kaartjes!



Misschien hoort het niet helemaal bij de blog maar het leek mij toch leuk om jullie wat meer over mijn postcrossing's avonturen te vertellen! Want je leest immers ook de achterkant van deze kaartjes en dat past dan weer wel bij de blog!

Voor de gene die postcrossing nog niet kennen even een kleine uitleg. Bij postcrossing is het de bedoeling dat je op de site van PC een adres aanvraagt. Dit kan een adres over de hele wereld zijn, daarom is het handig om sowieso wereld en Europa zegels in huis te hebben want je weet nooit waar je het kaartje hen moet sturen! Zo heb ik zelf al twee kaartjes gestuurd naar Finland maar ook naar Amerika en China! Wanneer je een adres aanvraagt krijg je er ook een bepaalde code bij die je dan ook op de kaart schrijft, want wanneer deze aankomt bij de ontvanger kan hij/zij jou kaart registeren op de site. Nadat je kaart geregisterd is hou dan goed je brievenbus in de gaten want dan kan je ook een kaartje in jou bus verwachten! Het is sowieso de bedoeling dat je zelf eerst een kaartje verstuurd voordat je weer wat terug krijgt..

Ik zelf ben nu denk ik zo'n anderhalve maand lid van de Postcorssing site en heb ondertussen 5 kaartjes mogen ontvangen. Deze zijn gekomen uit Duitsland, Portugal, Litouwe, Hong Kong, en Mechelen! Die van Mechelen kreeg ik zelfs vandaag in de bus! Het leukste aan postcrossing is toch het ontvangen van kaartjes uit verschillende landen met verhalen op de achterkant van verschillende mensen! Maar het is natuurlijk sowieso leuk om zo af en toe wat leuks te ontvangen!

Voor nu mijn vijf ontvangen kaartjes!


 

Q:
Doe jij zelf ook aan postcrossing? Of zou je het juist een keer willen gaan doen?
Q: Zouden jullie het leuk vinden als er vaker dit soort posts online komen met een update van mijn kaartjes?

8 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me heel leuk om te doen, alleen heb ik nooit inspiratie om een kaartje te schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha echt leuke kaartjes! :D
    Ben benieuwd uit welke landen je nog ontvangt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaah ik ben ook al verslaafd! Ik heb al 1 kaartje gekregen :D en 3 verstuurd!
    En bij elke die ik verstuurd heb heb ik ook al klein berichtje terug gekregen wanneer ze mijn ID hadden ingevuld,, en 1 iemand heeft hem zelfs al als favoriet gemerkt :D Dus dat is voor mij zeker een goed begin van iets wat ik denk ik voorlopig nog wel volhoudt! :D
    Jou kaartjes zijn ook vet leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe het zelf niet, maar ik vind het wel leuk om deze posts te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zelf niet zo into postcrossing (ik kan amper mijn belangrijke post op tijd de deur uit krijgen . . .) maar ik vind het wel heel leuk om je kaartjes te zien. Dus ja, laat maar komen als je weer iets ontvangen hebt. ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk idee zeg :-) Erg leuk om te zien welke kaartjes je hebt ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het vroeger gedaan, maar mijn ouders vinden het maar niks -.-
    Maar ik heb een paar weken nog een kaartje uit Rusland terug gevonden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja sinds kort heb ik ook een account op postcrossing. Mijn eerste drie kaartjes gaan vandaag de deur uit. Moest er eentje zoeken met bruggen als afbeelding haha.

    BeantwoordenVerwijderen