Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

woensdag 23 november 2011

De e-reader - de voor & nadelen!


Al eerder schreef ik een post over de e-reader, dat ondanks dat ik er een beetje op tegen ben ook wel nieuwschierig er naar ben! Ik moet toegeven dat ik best wel een beetje schrok van het aantal lezers die reageerde! Wat natuurlijk wel allemaal maar leuk is! Dus ik wilde jullie hiervoor nog even bedanken!

Maar daarom begon ik deze post natuurlijk niet. Om deze post een beetje te vervolgen leek het mij leuk om een aantal voor & nadelen te beschrijven die ik zo kan bedenken. Natuurlijk weet ik niet of alles waar is omdat ik zelf geen e-reader heb! Maar iedereen kan over alles voor & nadelen verzinnen wat handig is als je iets wilt kopen. Dus twijfel je nog of je een e-reader wilt kopen of niet? Lees deze voor & nadelen!

DE VOORDELEN
01
Wanneer je op vakantie gaat hoef je niet te letten op hoeveel boeken je mee neemt. Ik weet niet precies hoeveel boeken er op een e-reader gaan maar ik heb gehoord dat dat er wel een hoop zijn. Dus wil je het liefst 5 boeken meenemen? Dan kan dit makkelijk!
02 Als je elke dag met de trein reist maar geen zin hebt om dat ene zware boek mee te slepen kan dit nu makkelijk met een e-reader! Want deze zijn na mijn idee ontzettend ligt en nemen bijna geen ruimte in je tas!
03. De wat oudere e-books zijn vaak een stuk goedkoper dan nieuwe boeken. Ze heb je bijvoorbeeld bij ECI al  een e-book al voor één euro! (Ze hebben er zelfs één voor 0,01 euro!)
04. Je hebt geen last van een volle boekenkast. Ruimte zat dus!

DE NADELEN
01.
 Er zijn alleen maar e-books van de ouderen boeken.
02. Je mist natuurlijk het blije gevoel van een nieuw boek open slaan.
03. Als je nieuwere boeken wilt lezen zul je deze meeste van de tijd moeten kopen.
04. Wanneer je een e-reader hebt is het vaak zonde om boeken te kopen, aangezien de e-reader natuurlijk best wel duur is!

Q: Heb jij nog een aanvullende reden?

16 opmerkingen:

  1. Ik hou het bij 'gewone' boeken in mijn mooie boekenkast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je een e-book koopt heb je niks tastbaars. Dat vind ik een nadeel. Als je in de boekwinkel een boek koopt heb je iets in je hand, je ruikt het, je voelt het, je vingers glijden over de pagina's. Je weet wat je hebt gekocht. Maar bij een e-book heb je niks. Niks tastbaars. Dat vind ik een groot nadeel.
    Plus dat ik het echt niet over mijn hart kan verkrijgen om geen gewone boeken te kopen. De fun in het kopen is me iets teveel waard om dat in te leveren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, e-reader is wel heel erg handig voor vakantie :). Maar als je heel veel boeken in je boekenkast heb staan, vind ik dat leuker uit zien ;'D. het ziet er "slimmer" uit hhihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor vakantie is het wel handig ja, want ik zeul altijd of teveel of te weinig boeken mee (dit jaar te weinig. Veel te weinig, ik had alles binnen één week al uit).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nieuwsgierig schrijf je zo <--!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een e-book kan je niet (per ongeluk) laten vallen, dan is direct je scherm stuk en dan kun je niet meer verder lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet nog wel een voordeel, hoewel ik eigen tegen de e-book ben :P Dat je geen nachtlampje meer nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Laura: das niet echt een voordeel. Aangezien een e-reader geen licht geeft net als je pc heb je wel degelijk een lampje nodig. E-readers bestaan uit elektronische inkt. Dat is iets anders dan je pc scherm of een tablet. Daarom is het mogelijk om gewoon in de zon te zitten met je reader en toch te kunnen lezen ;)

    Het enige nadeel van de reader die ik kan verzinnen is dat ik er niet mee in bad kan. Maar nu kan ik tenminste wel al mijn tijdschriften uit lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Laura!
    Gefeliciteerd! Je hebt een set gefrankeerde Postparel kaarten gewonnen! Zie http://bit.ly/sHUw5k
    Mail je me even je adres? Dan stuur ik ze op! Groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou van een volle boekenkast =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat met je postparels. Ik heb ook gewonnen, erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het toch minder fijn lezen van zo'n scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik dacht dat ik een e-reader minder fijn zou vinden om te lezen. Ook omdat je telkens als je 2 alinea's gelezen hebt moet klikken voor de volgende tekst. Maar je went er heel snel aan. Een e-reader is vooral prettiger dan een boek als je in bed leest. Ik lees altijd liggend op mijn zij en dan zijn sommige boeken te zwaar om beet te kouden. Bij de e-reader is dat geen probleem.
    Toch blijf ik ook echte boeken kopen omdat ze zo lekker ruiken en er leuker uitzien dan een e-reader.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh, ergens wil ik het wel, zo'n e-reader. Maar ik zie er wel tegenop om al mijn boeken dan opnieuw te moeten kopen...
    Plus, ik hou van de geur en het vasthouden van een boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een e-reader lijkt mij heel handig, vooral in de trein. Een boek is vaak heel zwaar in mijn tas. Ik vind het alleen een groot nadeel dat je geen gewone boeken meer koopt. Waar ik juist zo dol op ben! Dus ik denk toch dat ik het bij de gewone boeken hou. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kunt voor een e-reader meer boeken kopen dan pockets, omdat sommige uitgeverijen eerst willen zien of de auteur aanslaat.
    Bovendien zijn het zeker geen oudere boeken die als e-book verkrijgbaar zijn, maar vaak ook hele nieuwe!
    Ik vind het een leuk bericht, maar ik denk dat je eerst een e-reader moet kopen voor je zeker bent hoe alles werkt. (Of opzoeken op wikipedia?)
    Ik heb zelf geen e-reader, dus ik weet er ook niet zo heel veel van, maar ik lees soms wel e-books op mijn kindle app op de pc!

    BeantwoordenVerwijderen