Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 10 november 2011

E-readers


Weetje, ik zal het eerlijk toegeven. Ik ben nieuwschierig naar de e-reader. Ondanks dat ik er eerst niks over wilde weten wordt ik nu toch stiekem wel een beetje nieuwschierig. Al helemaal als je op bol.com bij de e-books kijkt en je ziet dat er voor minder dan tien euro al e-books te downloaden zijn. Natuurlijk heeft de e-reader niet het geluk van een nieuw echt boek, maar als je er over nadenkt is het wel goedkoper. Vooral wanneer ook misschien later wel de nieuwere boeken digitaal te koop zouden zijn. Want als je nu een nieuw deel van bijvoorbeeld je favoriete serie wilt lezen, zul je deze toch echt moeten kopen.

Het jammer aan een e-reader is ook dat deze vaak vrij duur zijn. Zo zie ik al readers voorbij komen van 150,00 euro. Kijk dat is nou jammer dan koop ik veel liever mijn boeken dan dat ik eerst zo'n dure e-reader aanschaf. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden is de Icarus Omnia en je betaalt hier 60 euro voor. Maar als je al twee reviews leest die er bij staan is het volgens mij een flut ding. Bij één van de personen deed hij het na een dag al niet meer en bij de andere slaat hij altijd. Ja dat is natuurlijk ook niet handig.. Wanneer je een goede reader wilt hebben kom je denk ik toch al snel aan een bedrag boven de honderd euro. En eerlijk gezegt heb ik het geld er daarvoor niet over...

Dit neemt natuurlijk niet mijn nieuwschierigheid af. Maar verloopig hou ik het gewoon bij de papieren boeken die ik mee sleep in mijn tas. En wie weet kan ik op een dag wel een reader uit testen...?

Q: Heb jij een e-reader?
Of zou je er ooit eens één willen aanschaffen?

15 opmerkingen:

  1. Ja ik heb een e-reader en ik vind hem ideaal. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit een boek 'gekocht' ervoor.
    Ik gebruik hem voor pdf's van school of pdf's die ik van sites met informatie of andere dingen afhaal. En ja ik maak me ook schuldig aan het illegale, maar dat doe ik alleen als ik een dik boek heb gekocht en hij écht niet meer in mijn tas past, dan download ik hem illegaal lees ik op mijn reader verder en blader ik thuis in mijn echte boek weer verder. Oh ja en met boeken die niet meer in druk te krijgen zijn. (zoals de Animorphs)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee en ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Lijkt me helemaal niks om boeken te lezen op dat ding, kom op, dat is toch niet leuk? Voor artikelen voor mijn studie is het wel handig, maar dat wil ik ook niet. Dus. Nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu je het zegt zo ding lijkt me best fijn! maar idd ze zijn zo duur, en de wat goedkopere zijn meestal slecht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem gekregen voor de kerst nadat ik op een paardenforum (voor de kenners Bokt.nl) een topic had geopend en er minimaal een jaar voor heb uitgetrokken om onderzoek te doen naar de voor en nadelen van een reader.

    Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik sleep hem overal mee naar toe en heb er minstens 20 boeken op staan zodat ik altijd verder kan als mijn andere boek uit is. Hij past in mijn tas en daardoor lees ik veel meer. Zelfs op mijn werk, in de wachtkamer bij de tandarts enz enz. Ik heb er één met een beeldscherm van 8 inch de rest vond ik veel te klein of te groot en hij weegt niet veel. Hij past in één hand en sjouwen met boeken behoord tot het verleden.

    Hij bevalt mij prima. Ik kan er mee lezen in de zon (in tegenstelling tot mijn pc of tablet) Het leest net zoals een normaal boek, moeie ogen krijg je er niet van. Ik kan er aantekeningen op maken, ik kan zelfs een ezelsoor aanbrengen als ik snel terug moet zijn op de pagina.

    Het maakt mij verder niet uit of ik uit een normaal boek lees of uit de reader. Een reader heeft gewoon meer voordelen dan een normaal boek. (ik heb het nu niet over de emotionele waarden die sommige mensen aan een "normaal"boek toekennen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben een voorstander van echte boeken-de geur, het gevoel van een boek in mijn handen... Maar de gadget freak in mij is ook wel nieuwsgierig. Wie weet schaf ik er ooit één aan. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ^ Ik heb hetzelfde als Kim, ik ben er wel nieuwsgierig naar maar toch denk ik dat ik boeken fijner vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind boeken denk ik fijner ook al lees ik nog heel graag. Een e-reader maakt lezen niet leuker op haha! Ik vind het altijd leuk om op mijn bed een boek te lezen in verschillende soorten poses als je snap wat ik bedoel.. xD

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zelf geen e-reader, en ik weet ook niet zo goed of ik het wel wil. Ik ben dol op boeken, vooral nieuwe, die ruiken fijn, en vind het heerlijk als ik weer een bladzijde kan omslaan. Ik denk dat met zo'n e-reader het leuke er al snel af is. Ik vind het ook gewoon leuk om een echt boek in mijn handen te hebben, en de mooie voorkanten van boeken te bekijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zal niet snel een e-reader kopen, eerder een iPad of vergelijkbare tablet. Als ik dan toch veel geld uitgeef, dan wil ik het ook uitgeven aan iets waar ik meer mee kan dan alleen mee lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Misschien ooit maar de komende tijd nog niet. Ik hou van de ouderwetse boeken. De geur, het omslaan van de bladzijdes, zelf boekenleggers maken. Nee dat getuur op een venstertje doe ik genoeg op een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb wel een tablet met enkele ebooks erop, maar tot nu toe heb ik die nog niet gelezen. Heb liever een echt boek, met een tablet heb ik het idee dat ik er extra voorzichtig mee moet doen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil alleen echte boeken, geen e-reader voor mij dus. Hoewel ik bang ben dan over een aantal jaar de gewone boeken verdwijnen... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb een e-reader gehad als kerstpakket, van de zaak. Het gevoel van een echt boek is fijner, maar een e-reader is stukken lichter en leest erg lekker als je op je zij ligt. Je hoeft dan niet dat zware boek tegen te houden.
    Ik heb al mijn e-books gekregen, gratis en voor niks. Daardoor lees ik nu ook boeken die ik anders niet zou kopen. Best leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, het lijkt me echt helemaal niks (:

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan er maar niet aanwennen dat komt omdat ik houd van de geur van boeken, en het liefst de pagina's dubbelvouw enzo (a) en ze daarna in mijn boekenkast zet.

    BeantwoordenVerwijderen