Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

maandag 14 november 2011

Vijf tips voor een volle boekenkast #1


Ken je dat? Je hebt zoveel boeken dat je kast langzaam maar zeker vol begint te raken. Natuurlijk wil je niet stoppen met het kopen van boeken maar een extra boekenkast kan er ook niet meer bij. Je kan er eigenlijn in principe geen boek meer bij! Maar wil je toch meer boeken kopen maar weet je niet hoe je ze kan op bregen? Lees dan snel verder want vandaag geef ik vijf tips voor een overvollen boekenkast!

1. Leg de boeken boven op de andere boeken.
Ik zelf heb de boeken verticaal tegen elkaar staan waardoor er een ruimte boven de boeken ontstaat. Boeken die ik dan teveel heb leg ik weer daar boven op. Zo heb je toch je boeken opgeruimt en soms ziet het er nog leuk uit ook! Vooral als je verschillende grootse boven op elkaar ligt!

2. Bevestig ergens in je kamer een plank.Is je boekenkast nu echt helemaal vol? Neem een kijkje in je kamer om te zien of je nog ergens aan de muur een plank kan ophangen. Zo heb je meteen weer een plek om je boeken neer te zetten! Je kan dan natuurlijk ook zo hoog stapelen als je wilt (en de plank de zwaarte toe staat).

3. Zet boeken voor je boeken.Wanneer je je boeken net zoals ik verticaal tegen elkaar hebt aan staan kan je er ook voor kiezen een paar boeken voor je boeken te zetten. Met de kaft naar voren zodat je ze eigenlijk een beetje aan het 'showen' bent. Zo vrolijk je meteen je kast ook een beetje op!

4. Zoek je boeken uit.Iedereen heeft wel boeken in de kast staan van vroeger of boeken die je niet meer leuk vind. Zoek deze boeken uit en stop ze in een plastic doos onder je bed! Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een aantal boeken die je wel leuk vind hier in te doen, en na een paar maanden ze er weer uit te halen en terug in je kast te zetten. Natuurlijk moet je dan wel andere oeken uit je kast in de doos doen. Maar zo heb je wel een beetje afwisseling!

5. Stop met boeken kopen en stap over op een e-reader.
Natuurlijk is dit niet de perfect oplossing want zo ben je wel meteen het geluk van een nieuw boek kwijt. Maar je kan op zo'n e-reader wel heel veel boeken kwijt! Wat er weer voor zorgt dat je kast niet meer overvol van boeken raakt!

10 opmerkingen:

  1. handige tips! ik heb zelf maar een totaal van 12 boeken(uitgezonderd manga boekjes) denk ik , maar dat zijn echt die ik wil houden en netjes opgeborgen heb..zoals oude edities van The Hobbit/Lord of the Rings uit opa's en me vaders tijd hihi. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb ik nog lang te gaan voor ik dit soort maatregelen moet nemen. :D 'Te veel boeken' klinkt als een heerlijk luxeprobleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel groot deel van mijn boeken staan op zolder, omdat het gewoon niet past :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit heb ik dus met dvd's :) Ik begin steeds meer boeken te lezen, heb ook een aardige lange verlanglijst. Heb ze nu opgestapeld liggen op mijn nachtkastje. Stuk of 5, maar wel boeken van 600 blz of meer..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb 4 maanden geleden nieuwe planken op mijn muur gekregen, want mijn boekenkast werd te klein :P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook een deel horizontaal liggen. En dubbele rijen. En (kinder)boeken onder m'n bed/op zolder. En een plank met studieboeken. En een stapel boeken op mijn nachtkastje. Ik heb niet te veel boeken hoor ;p Ik spaar voor mijn eigen bibliotheek voor later, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel handige tips, ik heb mijn kastjes ook overvol boeken liggen, niet normaal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. volle boekenkasten zijn juist leuk! ik wil later een 'bibliotheek' in mijn kamer, waar alle wanden bekleed zijn met boeken en je zo'n schuiftrappetje met wielen hebt om bij de bovenste planken te komen. Helaas lees ik eigenlijk niet meer zoveel boeken (als vroeger) en kopen doe ik eigenlijk helemaal nooit omdat ik dan liever naar de bieb ga (ik lees boeken meestal maar 1 keer dus dan vind ik het zonde van het geld).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Om dit stukje moest ik zo hard lachen! Het zit namelijk zo: mijn ouders verzamelen allebei boeken. Alleen in de badkamer & wc is geen boek te vinden maar alle andere ruimtes bevatten minimaal 2 boekenkasten. Daar zijn geen oplossingen meer voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi,

    Ik dacht dit tips waren om je boekenkast VOL te krijgen! Voor wie een wat vollere boekenkast wilt, en inspiratie zoekt welke boeken te kopen kan kijken op sites als;

    - http://www.watleesjij.nu/
    - http://whatshouldireadnext.com/

    Eva
    - http://fantasyboeken.com/

    BeantwoordenVerwijderen