Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 11 augustus 2011

Vroeger was ik een penny meisje


Vroeger was ik een Penny meisje, niet zo'n penny meisje waar je over las. Maar wel een penny meisje die de tijdschriften verslond! Sinds ik mij kan herinneren ben ik al gek op paarden en kreeg dan voor mijn 13de verjaardag eindelijk lessen cadeau! Daarvoor had ik ook wel eens 4 lessen gereden, via mijn basisschool kon je namelijk 5 lessen volgen van een bepaalde sport. Waar ik dus paardrijden voor koos, helaas kon ik de laatste les niet omdat ik in die tijd ook nog op scouting zat en volgens mij hadden we een weekend weg of iets..

Op mijn 13de ging ik dus op les en ik ben afgelopen januari gestopt. Dit kwam deels omdat ik op een leer/werk afdeling zou komen op stage en dus onregelmatig zou moeten werken, maar ook zaten er nog een paar reden achter. Ik heb uiteindelijk dus zo'n 8 jaar paardgereden, best lang als ik het zo bedenk..



Maar goed de penny dus! Dit is niet de orginele penny die elke maand uit komt maar de Penny Plus. Volgens mij waren die gewoon extra exemplaren die in de maand uit kwamen maar ik kan het ook mis hebben. De drie penny's die ik vond zijn uit 1995 en 1993 ze zijn dus al een stukje ouder en het kan in deze tijd natuurlijk allemaal veranderd zijn. Maar vroeger had je verschillende rubrieken in dit tijdschrift. Zo had je bijvoorbeeld een blz. voor penvriendinnen, je kon spullen zoeken via het blad en natuurlijk de stripverhalen! Deze vond ik geweldig en soms las ik ze zelfs meerdere keren. Zo las ik bijvoorbeeld ook stapels pennys weg toen ik op kamp ging, want tja een paardenkamp zonder pennys is natuurlijk niks!

Ik heb idegeval altijd genoten van de penny en de verhalen! Verloopig zal ik deze drie pennys nog niet weg gooit. Want stiekem is het best leuk om er af en toe even in te bladeren omdat het toch een stuk van mijn jeugd is geweest..

Q: Lazen jullie vroeger ook de penny?

6 opmerkingen:

  1. Oh gosh nee!!! Ik was echt totaal geen paarden meisje. Alles behalve!

    Ik las meer de Tina en dan van school de Okkie en de Taptoe. Later de fancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, helemaal niks voor mij. Een keer gelezen omdat ik hem ergens bij kreeg, maar ook nooit weer :')

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, geen paarden voor mij :P Wel de Tina gelezen, maar dat vond ook niet superleuk. En wat Chantal zegt, op school de Okkie en de Taptoe (en er zat er nog één daarvoor, voor hele kleine kinderen, maar ik weet niet meer hoe die heet).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes ik was groot fan van de Penny en de Tina en later de Anita.
    Gek genoeg was ik niet eens een echt paardenmeisje maar ik vond de verhalen geweldig op die leeftijd ±'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohmygoshhh de Penny! Was ik alweer vergeten, haha. Ja, die las ik af en toe wel :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De afbeeldingen zijn niet eens te zien lmfao.

    BeantwoordenVerwijderen