Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

dinsdag 16 augustus 2011

Twee nieuwe boeken geshopt



Vorige week besloot ik om eens naar de kringloop winkel hier in de beurt te gaan. Normaal gesproken zou ik naar de gene gaan die hier het dichtste bij ligt maar bij de haven in Scheveningen zit er sinds een tijdje ook één waar ik nu toch eens naar toe wilde. Ik had namelijk al gehoord van mijn moeder dat deze een stuk groter was dan de normale kringloop winkels (tegenwoordig heten deze winkels anders maar ben even de naam kwijt.) Dus daar ging ik op een mooi maandag ochtend, op mijn fiets richting de kringloop. En natuurlijk kwam ik thuis met twee boeken...


Eigenlijk had ik mijzelf half verboden om nieuwe boeken te halen, aangezien ik nog heel wat ongelezen boeken in mijn kast heb staan en laten we het maar niet hebben over de boeken die ik nog een keer uit moest lezen. Maar toch vond ik een paar leuke waar ik uiteindelijk de volgende twee boeken uitkoos.


Bot voor bot - Katy Reichs
Wanneer bouwvakkers de resten van een lichaam aantreffen op het terrein van Le Grand Seminaire, midden in Montreal, wordt forensisch patholoog doctor Temperance Brennan opgeroepen. Tempe signaleert bij het onderzoek een aantal opmerkelijke overeenkomsten tussen de dode vrouw en een zestienjarig meisje op wie zij vorig jaar autopsie deed. Werden beide vrouwen het slachtoffer van dezelfde moordenaar?

Toen ik dit boek zag liggen wist ik gewoon dat ik hem mee moest nemen! Aangezien de serie Bones gebaseerd is op deze boekenreeks kon ik het niet laten om hem te laten liggen. Nu helemaal ik zelf weer ben begonnen met het eerst seizoen van Bones te kijken. Waarschijnlijk is het best wel een luguber boek, aangezien het over lijken en botten gaat. Maar eigenlijk hou ik daar stiekem wel een beetje van! Ook al ziet het boek er niet helemaal geweldig meer uit, voor twee euro kon ik hem toch echt niet laten liggen!

Romeo en Julia - Ed Franck
De beroemdste geliefden aller tijden zijn ongetwijfeld Romeo en Julia. Hun tragische liefdesgeschiedenis ontroert al bijna vierhonderd jaar, en hun liefde is het symbool geworden van De Grote Liefde waar iedereen naar hunkert. Ed Franck maaakte deze hervertelling van Shakespeares legendarische toneelstuk, zodat iedereen kan genieten van dit verhaal der verhalen. Prachtig geschreven, zinderend van passie - een boek dat recht naar het hart gaat!

Dit boek nam ik vooral mee vanwege de geweldig voorkant waar ik opslag verliefd op werd! Maar ook om eens het verhaal te lezen. Want natuurlijk heb ik der van gehoord en gezien in de film Shakespeare in Love maar verder heb ik het verhaal nooit echt gelezen. Dit boekje nam ik mee voor één euro en gaat zeker mee op vakantie!

3 opmerkingen:

  1. Ik kan romeo en julia keer op keer lezen. Het is zo'n mooi verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kwam er laatst achter dat het gebaseerd was op een boekenserie toen ik in de winkel ook een boek erover zag, een teenadult boek over het nichtje van Brennan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je ook een boek van Kathy Reichs hebt gekocht. Ik heb zelf ook een aantal boeken van haar en ben een grote fan van de serie Bones. Ik kan je al wel vast verklappen dat het boek en de serie niet helemaal overeen komen met elkaar. Maar ze schrijft erg vlot en met een vleugje humor. Ik ben benieuwd wat jij van haar als schrijver vind?!

    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen