Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

maandag 1 augustus 2011

Auteur van de maand Augustus!


Vandaag is het één augustus wat betekend dat het weer tijd is voor een nieuwe Auteur v/d maand! Elke maand zal ik een schrijfster of schrijver uitkiezen die dan voor de aankomende maand auteur v/d maand is. Natuurlijk mogen jullie mij ook met ideeën mailen want ik ken natuurlijk niet iedereen!

De schrijfster van de maand juni is geworden...
J.K Rowling!

Natuurlijk kan het ook niet anders! Vorige maand kwam namelijk het laatste deel van de Harry Potter reeks in de bioscoop namelijk Harry Potter and the Deathly Hollows. Nu ik er over na denk had J.K Rowling beter vorige maand auteur v/d maand kunnen worden maar toen stond ik er nog niet helemaal stil bij..

Maar wie is J.K Rowling nou precies?

J.K Rowling oftewel Joanne "Jo" Rowling is geboren op 31 Juli 1965 in Yate, wat vlakbij Bristal ligt. De meeste kennen haar natuurlijk van de Harry Potter serie waarmee ze in 1997 op één slag beroemd werd. De potter serie werd bedacht tijdens een vier uur lang duurdende trein reis van Manchester naar Londen, het verhaal van de jonge tovenaar die bleef leven en al snel wereld beroemd werd over de hele wereld. 

Rowling mag dan wel onder de naam J.K Rowling schrijven maar in werkelijkheid heeft ze helemaal geen tweede naam. De K in haar naam staat namelijk voor haar grootmoeder Kathleen.

Tegenwoordig is Rowling de rijkste vrouw in Engeland, er zijn van haar boeken namelijk 400 miljoen exemplaren van de zeven delen verkocht en dat ook nog eens in 65 vertaalde boeken. Dit alles zou ruim 8 miljard doller hebben opgehaald. Ook werd er op 12 februari 2011 bekend gemaakt dat er een film gemaakt zou worden over het leven van Rowling die de titel Mahic Beyond Words: The J.K Rowling Story zou gaan dragen. De opnamen hiervan zijn begonnen in maart 2011.

Lees de boeken van Rowling als je..Van fantasy houd en je wilt onder dompelen in een magisch wereld waar je het liefste zelf zou willen wonen. Maar ik denk dat de meeste hier wel de boeken/films hebben gezien.. Aangezien deze dame natuurlijk al een hele tijd schrijft..

Lees geen boeken van Rowling als je..Helemaal niet van fantasy houd of je nooit hebt geïnteresseerd hebt voor de Harry Potter serie, wat voor mij heel raar is. Maar goed ik ben hier dan ook mee opgegroeid..

3 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op Harry Potter! Ik vind haar boeken supergoed. Ik heb de laatste film helaas nog steeds niet gezien, maar die ga ik binnenkort ook nog wel zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blog heb je! Ikzelf lees weinig fantasy maar de Harry Potter reeks heb ik met veel plezier gelezen, vind het wel jammer dat het nu helemaal afgelopen is nu de laatste film uit is. Oh en klein puntje; er staat een keer per ongeluk J.L. Rowling ;)

    BeantwoordenVerwijderen