Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

maandag 20 juni 2011

Je leest immers iederen dag!


Wanneer het bij de Nederlandse les tijd is voor een boekverslag hoor je vaak de volgende kreten uit de klas: ''Maar ik hou niet van lezen!'' ''Ik lees helemaal nooit!''. Maar dit alles is eigenlijk niet waar, want je leest immers iedere dag...


Misschien heb je het niet helemaal door maar toch is het zo. Je leest bijvoorbeeld de updates van je vrienden op Facebook / Hyves / Twitter of een ander sociaal media netwerk. Maar wat denk je van de tijdschriften die je leest, de school boeken die je door kijkt opzoek naar het antwoord op een opdracht of je leert uit een boek voor school. Is dit dan niet lezen? Eigenlijk is de reactie van verschillende leerling uit zo'n klas een beetje raar. Want lezen doe immers elke dag dus hoe kan je er eigenlijk niet van houden?

Wanneer het weer tijd is voor zo'n opdracht denk eens een keer na wanneer je roept dat je niet van lezen houd. Want als je er niet van zou houden, zou je eigenlijk opgesloten in je kamer moeten zijn. Zonder tv/internet/boeken/tijdschriften en alles wat je je maar kan bedenken wat met lezen te maken heeft!

Q: Wat lees jij allemaal dagelijks?

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, Lauwie xD
    Ik lees eigenlijk ook errug veel hoor:
    Jouw blog, tijdschriften, krabbels, boeken, informatie op de dvd's, op internet vanalles, dingen uit de schoolboeken inderdaad en zo kan ik inderdaad nog wel even doorgaan.
    Dus tjah, we lezen inderdaad meer dan we denken :D

    xXx Andrea <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed stukje! :D
    Ik lees mijn Mollie wel duizend x over per dag met een grote glimlach.. Ik leer voor mijn toetsen.. en alles wat ik op internet opzoek lees ik uiteraard ook (A)

    Heeeel veel dus!

    <3
    Suzy Q.

    BeantwoordenVerwijderen