Wil jij een mini kerst pakketje winnen? Klik dan snel hier!

donderdag 17 november 2011

Persoonlijk: Let's get Wicked!


Gisteren was het dan eindelijk zover! Ik ging namelijk met vriendinnetje Nina naar de Nederlands versie van Wicked! Iedereen die mijn Londen blogjes heeft gelezen weet dat ik in de zomer naar de engelse versie ben geweest. Je kan je dan misschien wel voorstellen dan ik niet kon wachten om de Nederlandse versie te zien!

Gisteren middag begon alleen wat minder leuk. Ik keek namelijk voor de gein eens op de facebook pagina van Wicked en zag daar meteen dat Willemijn niet zou spelen die avond, maar haar understudy Rénee. Ik baalde meteen al als een stekker en had ik er ook minder zin in. Want tjah we gingen natuurlijk wel stiekem voor Willemijn. Ik heb haar al eens eerder live zien zingen dus ik  wilde graag weten hoe ze het in de musical deed! Maar helaas..

Onderweg naar het theater hoopte ik stiekem dat we uiteindelijk toch Willemijn zouden hebben, maar toen we de castlijst bij het theater zagen was het toch echt Rénee. We hadden gelukkig wel Chantal waar ik zelf erg blij mee was. Omdat ik ook nieuwschierig was naar hoe zij het zou doen. En ik moet toegeven ze doet het echt geweldig! Net zoals Rénee! Ik heb echt genoten van de show. Al moest ik mij in het begin erg concenteren op de tekst. Want ik ben natuurlijk de engelse gewend en heb de liedjes ook ontzettend vaak gedraaid. Dus in het begin kwam het niet echt binnen, net of ik het niet kon verstaan! Dat was wel even heel raar. Maar gelukkig na de eerst gewone tekst kon ik het weer prima volgen! Al had ik er na de pauze weer even moeite mee...

Al met al was de voorstelling echt geweldig! Al was de vertaling soms lachwekkend en heb ik nog steeds niks met Jim. Hij deed het verder best goed, maar ik probeerde hem meer als de persoon in de musical te zien dan als Jim. Anyway ik ga zeker nog een keer en hoop dan natuurlijk wel Willemijn te hebben! Maar je zult mij ook niet horen klagen als Rénee dan weer speelt!

Q: Heb jij plannen om naar Wicked te gaan?

Vanaf onze plek!
Renee - Ik lach om zwarte kracht

3 opmerkingen:

  1. Hij lijkt me erg leuk maar ik ben niet zo iemand die snel hierheen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil niet gaan, omdat ik dus ook de Engelse heb gezien in Londen en ik ben bang dat de Nederlandse dan tegen valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil wel weer eens naar een musical gaan, maar ik weet nog niet of dit Wicked zal worden. Al ken ik dat verhaal niet goed, op een of andere manier spreekt het me toch minder aan...

    BeantwoordenVerwijderen